Reglarea geometriei roți și direcției – un serviciu vital pentru siguranța ta și a celorlalți

Realizăm cu ajutorul unui aparat și dispozitive cu tehnologie avansată un reglaj al unghiurilor roților și al direcție acestora, reglând astfel roțile pentru a fi cât mai paralele unele față de altele și ajustăm perpendicularitatea roților față de sol.

Un reglaj corect și corespunzător al roților te poate scăpa de neplăceri, de uzura pneurilor și duc la o creștere ridicată a stabilități mașinii în timpul mersului și mai ales în efectuarea virajelor/ curbelor.

O direcție bună și reglaj corect al geometrie roților este SIGURANȚA!

Ce înseamnă o geometrie sau o derecție greșită sau defectuoasă?

Atunci când observi că în anumite viraje, mașina nu are aderență și/sau observi ca în anumite poziții roțile au un unghi ciudat și după o utilizare îndelungată, unele anvelope încep să aibă uzură pe exterior sau interior, este momentul în care trebuie să te programezi la o verificare și un reglaj de geometrie roți și direcție.

Exemplu mai jos reprezintă uzura la anvelope dupa aproximativ 1 an (circa  25 000 km)  cu o geometrie și o direcție defectuoasă.

REGLAJ DIRECȚIE ȘI GEOMETRIE ROȚI – pentru siguranța ta și a tuturor!

Fiecare masina este fabricată cu geometria rotilor echilibrată, astfel încat direcția să fie precisă și să aibă aderența cât mai bună. În timpul utilizării se întâmplă uneori ca roțile să-și piardă paralelismul, afectand aderența și direcția de mers a automobilului.

Cauze care pot duce la dereglarea direcției mașinii sunt:

  • Supra-încărcarea vehiculului peste sarcina admisă
  • Gropile și denivelările de pe drumuri
  • Uzura excesivă a pneurilor
  • Lovirea bordurilor, urcarea și coborârea acestora
  • După schimbarea unor piese ale sistemului de directie
  • Roți diferite decât cele recomandate de producător

Indiferent care ar fi motivele, dacă constați că direcția este mai greu de menținut și automobilul începe să vireze într-o parte, chiar dacă volanul este drept, trebuie să faci imediat geometria direcției.

Este o diferență între o anvelopă neechilibrată și probleme de geometrie a roților și a direcției de mers, respectiv:

Atunci când ai probleme cu echilibrarea roțilori (față), în timpul deplasării vei observa că volanul va tinde să meargă spre stânga (dacă roata din stânga față neechilibrată) sau va tinde să meargă spre dreapta (dacă roata din dreapta față este neechilibrată.)
Însă când este problemă de direcție, volanul nu va avea nici o tendință, ci doar mașina va avea direcție de mers spre stânga sau spre dreapta, iar tu va trebuii să reajustezi direcția de mers în timpul deplasării.

AVANTAJELE unei geometrii corecte și o direcție bine reglată

Dacă roțile mașinii sunt paralele, atunci crește durata de viață cauciucurilor, se reduce uzura, iar masina își reduce astfel consumul de combustibil.

Siguranță în momentul deplasării și a virajelor (curbelor) devine precisă și sigură, iar riscul de deviere de la traseu cauzat de o geometrie defectuoasa dispare.

Este de asemenea, recomandat să vii la service pentru efectuarea geometriei roților după schimbarea sezonieră a anvelopelor sau cel puțin odată la 2 ani, NEAPĂRAT atunci când schimbi anvelopele sau orice lucrare efectuată la sistemul de suspensie.

Reglarea direcție și a geometriei roților se realizează doar cu aparatură de specialitate și doar de mecanici cu experiență. 

Ai probleme cu direcția? Vrei o o estimare/ constatare rapidă?

VREAU ESTIMARE DE PREȚ!