Skoda Octavia a fost pentru mult timp unul dintre liderii mașinilor europene de pe piața auto. Aceasta este o mașină compactă și are o competiție serioasă.
Principalele probleme ale Skoda Octavia sunt:
- Filtru de Particule
În cazul Skoda Octavia, de cele mai multe ori, filtru de particule poate să fie problematic, mai ales dacă folosești mașina preponderent în mediul urban. Printre cauze se numără și combustibilul de o calitate slabă, turbosuflanta sau injectoarele defecte, utilizarea motorului pe distanțe scurte.
- Compresorul de Climă
O altă problemă des întâlnită la Skoda Octavia o reprezintă radiatorul sau compresorul de climă care scapă freon. Majoritatea service-urilor îți vor recomanda să schimbi tot compresorul, ceea ce poate să coste destul de mult, însă de cele mai multe ori costul poate fi redus dacă apelezi la un frigotehnist bun.
- Volanta cu Masă Dublă
Volanta trebuie verificată foarte atent înainte să cumperi mașina, mai ales dacă nu ești primul proprietar. Simptomele care-ți indică uzura volantei sunt zgomotul puternic la relanți, vibrațiile puternice simțite la nivelul podelei mașinii și volanta care patinează.
- Turbina
Lipsa infrastructurii din țara noastră, fac ca turbina acestei mașini să nu fie tocmai potrivită pentru drumurile din România. O turbină defectă are ca și simptome pompa de vacuum, fisurarea turbocompresorului, oxidarea actuatorului și/ sau griparea lagărelor.
- Cutia automată DSG6
Cutia automată DSG6 este destul de sensibilă și cere o întreținere pe măsură și ulei. Trebuie să-i faci schimburile la fiecare 60.000km. Dacă intenționezi să cumperi o Skoda Octavia cu cutie automată DSG6 și simți smucituri în timp ce faci test-drive, înseamnă că mașina are probleme cu cutia.
- Motor 1.4 benzină
Motorul 1.4 este destul de slab pentru mașina aceasta. Problema principală este cu transmisia cu lanț de distribuție. Îți poți da seama de această problemă atunci când încep să apară dificultăți la oprirea motorului.
- Motoare Diesel
Avantajele acestor motoare sunt acoperite de costurile ridicate de întreținere și de alimentare cu combustibil. Prima reparație serioasă a motorului va trebui efectuată după aproximativ 180.000km deoarece filtrul de particule și volantul cu masă dublă se vor defecta.
După 200.000km va fi nevoie să înlocuiești senzorul de presiune de creștere a turbocompresorului, iar dupa 250.000km turbina va începe să cedeze.