Dacia Logan este una dintre cele mai populare mașini din România.
Data lansării a fost în 2004, iar până în prezent, a suferit câteva transformări, însă prețul său nu a suferit modificări prea mari fiind foarte accesibilă.
Dacă la început se spunea că nu are stabilitate, că se răstoarnă în curbe și ca unii au rămas fără roți în timpul deplasării, acum uni spune că este o mașină extraordinară, ușor de întreținut iar unii se laudă cu peste 1 milion de kilometrii cu același motor.
Da, orice motor poate merge cu mult peste limita proiectării, DACĂ este întreținut, altfel unele motoare pot ceda dupa 100 000 km.
Pe lângă multele calități pe care le are (prețul), ca și orice mașină, are și anumite defecte, probleme pe care noi în service-ul nostru le-am întâlnit și care se pare că sunt destul de frecvente.
O să enumeră câteva probleme observate de noi, la diverse modele de DACIA LOGAN.
Probleme la oglinzile Dacia Logan care nu au fost dotate cu oglinzi rabatabile electric, ceea ce înseamnă că dacă vrei să parchezi și să protejezi mașina într-un loc mai strâmt, va trebui să le faci manual, dar să ai mare grijă deoarece sistemul este unul destul de rudimentar. Acesta are un arc tare și plasticul foarte moale, ceea ce duce la o uzură foarte rapidă și la după mai multe rabatări va ceda.
Interiorul mașinii este dotat cu materiale de plastic, destul de ieftin care odată cu trecerea timpului, acestea încep să producă diferite zgomote în timpul mersului, care poate fi confundat cu alte zgomote.
Piesele care se strică cel mai repede sunt bieletele de direcție, iar acest lucru se întâmplă din cauza drumurilor extraordinare din România, și a gropilor. Într-adevăr, acestea se strică la toate mașinile, însă la Dacia Logan sunt extrem de sensibile, noroc că sunt ieftine și procedura nu foarte complexă, aproximativ 40 RON, însă pe lângă costul lor se mai adaugă și costul manoperei care este destul de mare, pentru că este mai complicat de schimbat.
Motorașul pas cu pas de la clapeta de accelerație este de proastă calitate iar atunci când se strică, ai să începi să simți trepidații la relantii sau poate să-ți moară motorul atunci când accelerezi. Dar nici această piesă nu este extrem de scumpă, poate să fie peste 250 de lei, iar la mâna a doua undeva la 100 lei.
Macaraua de la geamuri este un motoraș acționat electronic care coboară și urcă geamurile laterale, doar că cei de la Dacia s-au gândit că este o idee bună să pună o macara din plastic pentru acționarea unui geam. Problema este că utilizarea frecventă uzează acel plastic, și la un moment dat, după o utilizare frecventă va ceda și poți rămâne cu geamul deschis. Costul unei macarale este de aproximativ 300 – 400 de lei iar în piața second-hand 200 – 300 lei.
Dacia Logan motor 1.2 benzină
Problema principală a motorului 1.2 benzină este reprezentată chiar de greutatea mașinii pe care o propulsează, respectiv subdimensionarea acestui motor propoțional cu mașina. Deși, după toate standardele, o mașină de o tonă este considerată ușoară, motorizarea de 1.2 l și 16 valve are câteva probleme care se accentuează o dată cu creșterea numărului de persoane din autoturism sau a greutăți.
Practic, îți va fi aproape imposibil să transporți 5 persoane fără să simți cât de mult se forțează mașina și cât de mult trebuie sa mergi cu motorul turat.
La Dacia Logan motorul 1.6 cel mai des am schimbat sonda lambda și clapeta de accelerație, care sunt sunt cele mai des întâlnite probleme la acesta motorizare.
Dacă vei conduce mașina mai des în oraș atunci nu se recomandă Dacia Logan Motorul diesel 1.6 , după părerea noastră nu sunt foarte bune, merită să le eviți, și mai bine alegi varianta pe benzină. Acest tip de motor este indicat maimult pe distanțe lungi și extraurban. Mersul predominant în oraș provoacă clasicele probleme ale oricărui motor Diesel folosit subturat sau pe distanțe scurte – turbina, EGR sau injectoare, doar că în cazul motoarelor de Logan acestea apar destul de repede și sunt costisitoare.
O altă problemă este apariția de variații în turometru, defectarea senzorului de la pompa de înaltă presiune sau scurgeri de ulei în turbină.
Majoritatea care aleg o Dacia Logan cu motor Diesel f0losesc spray de pornire, iarna sau în perioadele mai reci, deși nu este o soluție elegantă, își face treaba.
Concluzia noastră este ca Dacia Logan este o mașina ieftină, fiabilă dacă ai grijă de ea, o exploatezi în limita bunului simț, nu este foarte pretențioasă. Are un aport calitate funcționalitate/ preț destul de ok, nu este comodă și modelele mai vechi au cam aceleași probleme, deci nu o să ai surprize iar piesele și reparațiile sunt destul de ieftine.