Ford Focus a venit în Europa în anul 1998 și a făcut senzație încă de la lansare, atât prin calități, cât și prin defecte. Citește în continuare pentru a afla care sunt problemele pe care Ford Focus le are.
- Ford Focus I
Distribuția la Ford Focus I, motor Diesel, este pe curea și nu rezistă mai mult de 50.000km.
- Ford Focus II – motor diesel 1.6 TDI de 90/ 100/ 109 CP
Motorul 1.6 este de proveniență și este renumit pentru că strică turbinele. Acesta are probleme și cu filtrul de particule, iar blocul de motor este foarte probabil să crape după 150.000-200.000 km.
- Turbosuflanta
Problemele cu turbosuflanta apar la modelul de 1.6 Diesel, 115CP. Acest lucru are ca și cauză faptul că se folosește aceeași turbină ca și la motorul de 90CP. Poți să-ți dai seama că ai această problemă dacă mașina ta nu are suficientă putere, scoate fum iregulat sau în exces sau scoate un sunet puternic în sarcină.
- PowerShift
Această problemă este întâlnită la Ford Focus cu cutie de viteze automată. Au fost cazuri în care a fost nevoie schimbarea a 3 ambreiaje în mai puțin de 100.000km. Acest lucru se datorează infiltrațiilor la ambreiaj și/ sau supraîncălzirii ambreiajului.
Îți poți da seama de acest lucru dacă mașina are vibrații destul de proeminente, omite anumite viteze, rămâne blocată în P, pierde putere sau nu are tracțiune în marșarier.
- Servodirecția
Această problemă are ca și cauze principale circuitul electric deficitar și pierderile de lichid. Servodirecția este asistată electric, iar sistemul creat de cei de la Ford nu este suficient de performant și are tendința să cedeze. Calitatea furtunurilor servodirecției este una destul de slabă și cauzează pierderi de ulei.
- Cutia de viteze – Ford Focus 2018
Atunci când treci cutia de viteze pe manual, aceasta schimbă vitezele foarte greu și cu întârziere. Această mașină nu este pentru cei care au “pretenții” sportive.
- 1.5 DCI – Ford Focus 2018
Motorul este mic, diesel, dar atinge foarte greu temperatura optimă de funcționare. Motorul pe benzină, spre deosebire de acesta, se încălzește mult mai repede – în câteva minute.
Atunci când motorul este rece, va fi ineficient și va îmbâxi filtrele, injectoarele și va strica filtrul de particule.