Volkswagen Passat credem că este ceea mai vândută și des întâlnită autoturism din România. Această mașină este o mașină foarte apreciată, atât varianta berlină între cei tineri, cât și varianta brek pentru familie care arată excelent, are prestantă și dotări + design foarte elegant și îți oferă un spațiu generos pentru pasageri dar și pentru drumuri și condus prelungit.

Deși o mașină germană, cu tehnologie și design, are totuși probleme, în funcție de an, motorizare și model.

La noi în service am văzut și reparat destul de multe, cele mai des întâlnite probleme ar fi:

Defectarea senzorului de la termocuplă credem că este ceea mai des întâlnită problemă. Acest lucru face ca temperatura motorului să crească peste 90 de grade și dacă ingnori problema, poți distruge tot motorul, așa că dacă observi că în anumite momente temperatura crește peste 95 GRADE – TRAGI PE DREAPTA aștepți 30 – 40 de minute cu capota ridicată (în funcție de temperatura de afară) și cât de repede te prezinți la un service auto, altfel costurile de reparație la VW PASSAT pot fi foarte mari.

Frâna mecanică – cauzele problemei cu frâna mecanică pot fi atât mecanice, cât și electrice. În ceea ce privește cauzele electrice, acestea pot fi stricarea butonului deoarece acesta se poate defecta destul de ușor sau contactul prost al firelor de curent, oxidare, mizerie, o dată cu trecerea timpului, acestea vor începe să se uzeze și să apară disfuncționalități ale acestora. Problemă mecanică la frâna, ar fi blocarea etrierului datorată în mare parte funcției de autohold de la VW Passat, așa că mare grijă.

Volkswagen Passat motorizare 1.8 TSI 160 CP

Foarte bun motorul dar singura problemă gravă a motorului 1.8 TSI de 160CP este faptul că segmenții de pe pistoane sunt mai subțiri, ceea ce duce la infiltrații de ulei în camera de ardere și binențeles fumul albastru și consumul de ulei, chiar dupa primii 30 000 km. Remedierea acestei probleme într-un service autorizat VW poate costa între 8000-12.000 lei, dar se poate încerca diminuarea din timp al acestei probleme prin folosirea unui ulei mai gros, noi recomandă totuși o atenție sporită la dacă ai acest model pentru a evita probleme cu motorul, să verifici tot timpul nivelul uleilui.

Volkswagen Passat motor 2.0 TSI 210 CP

Motorul de 2.0 TSI de la VW Passat,  are cele mai ridicate performanțe, puterea și construcția mașinii este foarte bine conturată, dar vine la pachet cu câteva probleme specifice. Consumul de ulei e una dintre constante, cam aceeași problemă la motorul de 1.8, în plus se alătură problema generată de întinzătorul hidraulic de la distribuție care în timp uni recomandă schimbarea lui, noi recomandă să fie schimbată la primele semne, sunete ciudate. Valva PCV este, de asemenea, un lucru care se strică foarte des noroc că nu este foarte scumpă.

Volkswagen Passat Variantele Diesel

Despre variantele Diesel nu sunt foarte multe de spus. În general, pe lângă problemele clasice cu injectoarele și EGR-ul care pot caracteriza de altfel orice model Diesel, la 2.0 TDI mai ales cele care sunt conduse în oraș și pe distanțe scurte, mai se strică deseori:

  • pompa de apă VW Passat – vezi temperatura
  • cedează volanta cu masă dublă VW Passat
  • suferă scurgeri de ulei în sistemul de răcire – din nou verifici consumul de ulei și verifici urmele de ulei în apă, dar nu este mare problemă

Alte probleme ce nu ar trebuii să apară la un VW Passat pentru că totuși mașină de calitate germană

CIP Cheie Contact – aceasta apare la modelele cu pornire prin apăsare buton stop/start. Îți vei da seama că ai această problemă atunci când mașina nu pornește după 2-3 secunde de la apăsarea butonului. Pentru aceasta va trebui să programezi un nou cip sau să înlocuiești cheia.

Filtru de Particule este o problemă pe care majoritatea mașinilor Diesel o au dacă sunt plimbate prin oraș sau pe drumuri scurte. Printre cauzele înfundării filtrului de particule se numără și: combustibilul de o calitate proastă, folosirea automobilului în mod excesiv în mediul urban, utilizarea motorului la temperaturi scăzute pe durată scurtă.

În concluzie VW PASSAT este o mașină frumoasă, spațioasă, cu prestanță și cu o motorizare puternică, dar care necesită totuși o verificare și urmărire a mașini în timpul exploatării (verificare ULEI, antigel, temperatură, sunete) și la orice problemă este important să mergi la un service avizat cu mecanici care au experiență și știu care sunt problemele unui Volkswagen Passat.

Ai probleme cu Volkswagen Passat? Vrei o o estimare/ constatare rapidă?

VREAU ESTIMARE DE PREȚ!